POTREBUJETE PRACOVNÍKOV?

alebo volajte 02 / 654 12 143

Dajte nám o sebe vedieť
a pošlite nám svoj životopis.

Chcete pracovať?

Mzdová kalkulačka

Viac informácií o voľných
pracovných ponukách
sa dozviete na:

Brigady.info

5 tipov ako zlepšiť medziľudské vzťahy na pracovisku

vzťahy

Kvalitne a načas hotová práca budú vždy alfou a omegou každej úspešnej spoločnosti. Rovnaká miera pozornosti by však mala byť venovaná aj medziľudským vzťahom na pracovisku, pretože tie výrazne vplývajú na priebeh získavania požadovanej produktivity.

Ak by sme sa mali kamarátiť so všetkými našimi kolegami rovnako, bolo by nám to isto veľmi neprirodzené, až nepríjemné. Je normálne, že si s niektorými vychádzame lepšie, pretože zdieľame intenzívnejšie sympatie. V rámci pohodovej pracovnej atmosféry je však nevyhnutné, aby sme s ľuďmi vo svojom okolí vychádzali ústretovo a zaujímali sa o nich aspoň na priemernej úrovni. Výsledky takéhoto snaženia sa jednoznačne prejavia na celkovej efektivite spoločnosti, nehovoriac o tom, že zreteľne spríjemnia aj váš pobyt v nej. V nasledujúcich riadkoch si popíšeme jednotlivé kroky, ako čo najlepšie cibriť naše medziľudské vzťahy na pracovisku, ale aj mimo neho.

Čo môžem urobiť ja na zlepšenie medziľudských vzťahov na pracovisku?

1.   Cibrite komunikáciu

K plnohodnotnej komunikácii dochádza, keď vám kolega/šéf naozaj rozumie, a nie, keď sa s druhým len rozprávate. Jeden z najväčších problémov však nastáva, keď pracujeme s mylným predpokladom, že druhá osoba rozumie správe, ktorú sme jej vyslali.

Zlá komunikácia na pracovisku môže viesť k celej plejáde negatívnych prejavov ako ohováranie, neochota, či nevôľa spolupracovať. S jej správnym zaobchádzaním naopak udržujeme pozitívnu morálku zamestnancov, ktorí prichádzajú s radosťou do práce a plnia si pracovné povinnosti naozaj kvalitne.

2.   Nesťažovať sa v práci na prácu

Každý potrebuje občas „vypustiť ventil“ a zalamentovať nad neideálnosťou našej práce. Sme takto orientovaná spoločnosť a je to absolútne prirodzené nutkanie. Pokiaľ nepracujete ako predavač zmrzliny alebo ochutnávač jedla, šanca, že zažívate v práci nadmerný stres je dosť mizivá. Sťažovanie je v pohode- ak ho robíte v blízkosti osoby, ktorá s vami nepracuje, priateľa, kamaráta, psa. Odvyknite si však ponosovať o práci v práci.

3.   Kamarátiť sa

Vykonávanie práce v kruhu priateľov je jeden z najčastejších dôvodov, prečo ľudia milujú svoju prácu. Je, samozrejme, nepravdepodobné, že sa skamarátite so všetkými kolegami, môžete sa však snažiť o postupný vzájomný rešpekt, ktorý prerastie do niečoho veľmi podobného. Ostávajte pozitívny a ohľaduplný voči ostatným vo firme a nezdráhajte sa s nimi zdieľať mimopracovné aktivity. Práve počas nich vznikajú ozajstné kamarátske putá.

4.   Zachovajte si profesionalitu

Vytváranie kamarátstiev na pracovisku je skvelé, no nesmiete zabúdať na to, čo v práci vykonávate a čo je vašim hlavným poslaním. Hodiny strávené vtipkovaním a zabávaním sú súčasťou príjemného pracovného prostredia a zdravých medziľudských vzťahov, no nesmú mať dopad na vašu produktivitu.

Nezúčastňujte sa na ohováraní! Je to toxický spôsob komunikácie, ktorý rozožiera stabilné vzťahy a plodí nevraživosť. Dôveryhodnosť je významným prvkom pri utužovaní vzťahov, jej narúšanie špiní priateľstvá.

5.   Úcta k ostatným

Kedykoľvek vám niekto pomôže, dajte mu výrazne najavo, že si to vážite. Všetci od vášho šéfa až po upratovačku túžia po tom, aby si ich prácu niekto vážil. Nehanbite sa pochváliť akéhokoľvek kolegu, keď urobí niečo dobre. Takéto správanie otvára dvere k výborným medziľudským vzťahom na pracovisku.

Odporúčané „jednohubky“  na zlepšenie medziľudských vzťahov

Vyhýbajte sa konfliktom, prípadne ich riešte z očí do očí.

Pozitívny vzťah musíte mať najskôr sami zo sebou, aby ste ho mohli mať so svojim okolím.

Akceptujte a oslavujte fakt, že každý sme iní.

Aktívne venujte pozornosť tomu, čo vám kto hovorí.

Obetujte svoj čas pre druhých.

Pracujte na svojich komunikačných zručnostiach.

Naučte sa dávať a prijímať konštruktívnu kritiku.

Naučte sa odmeňovať zamestnancov.

Eliminujte rivalitu.

Správajte sa k ľudom presne tak, ako chcete, aby sa oni správali k vám.

Páčil sa vám článok? Pozrite si aj ostatné, rovnako zaujímavé témy z pracovného prostredia!

Benefity pre zamestnancov nie sú iba peniaze

Alkohol na pracovisku je v niektorých spoločnostiach povolený!

10 tipov, ako viesť pracovný pohovor

 Matúš Pekar

comments powered by Disqus

Najnovšie články

CV vs resumé: Viete, aký je medzi nimi rozdiel?

Ten pocit, keď si personalista od vás žiada CV alebo resumé a vám na ploche svieti len jeden súbor s názvom „životopis“. Nič sa netrápte, významy CV a resumé sa často zamieňajú, používajú nesprávne alebo sa proste považujú za úplne to isté. Mätúci výklad však môže spôsobiť nejasnosti v komunikácii s potencionálnym zamestnávateľom a koniec koncov … viac

Ako si nájsť prácu po 40?

V dnešnej dobe prevláda „kult mladých“ a to vo všetkých oblastiach. Briti a Američania tomu hovoria ageizmus, kedy diskrimináciu kvôli veku pociťujete v práci alebo v iných oblastiach života. Bohužiaľ to nie je nič nezvyčajné, keď si uvedomíte formy sociálneho „vylúčenia“, ktoré trápi najmä ženy v strednom veku. Najciteľnejšie riziko diskriminác… viac

Najčítanejšie články

Najčastejšie otázky a odpovede na pracovnom pohovore

Existuje viacero ciest, ktorými vás zamestnávateľ prostredníctvom svojich personalistov môže ohodnotiť a následne (ne)prijať do zamestnania. Viete, aký typ pracovného pohovoru čaká vás?   Typy pracovných pohovorov Osobný pohovor- väčšinou sa skladá z viacerých kôl. V závislosti od pracovnej pozície sa môže jednať o neformálny (neštruktúrované … viac

Ako napísať kvalitný motivačný list v anglickom jazyku

Chcete napísať kvalitný motivačný list v anglickom jazyku? Napíšte ho v slovenčine a preložte do angličtiny. Skôr ako teda prejdeme k náležitostiam motivačného listu, objasníme si niektoré formálne prvky, ktoré využijete pri preklade. Základom je bezchybne uvedená korešpondencia. Motivačný list v anglickom jazyku využíva na oslovenie výrazy: Dear … viac

Are you ready na pracovný pohovor v angličtine?

  Aby ste úspešne demonštrovali spôsobilosť pre pracovnú pozíciu, je nutné sa vopred kvalitne pripraviť. Žiadny strach, nejedná sa o nič nezvládnuteľné. Existuje zopár často kladených anglických otázok, ktoré vám personalista s najväčšou pravdepodobnosťou položí na pracovnom pohovore. Na tieto otázky si pripravíte stručné, ale adekvátne odpovede… viac

kontakt

PROPLUSCO spol. s r.o.
Staré Grunty 36
Bratislava 841 04

Obchodné oddelenie
mobil: 0911 966 599
tel./fax.: 02/654 12 143
E-mail: info@proplusco.sk

Copyright©2012 for PROPLUSCO by visibility